Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów internetowych Prestashop

Sklepom internetowym podobnie jak zwykłym sklepom musimy zapewnić odwiedzających czyli potencjalnych klientów. Możemy reklamować adres internetowy naszego sklepu na rozdawanych wizytówkach, ulotkach, rozsyłanych pocztą folderach, reklamować w papierowej prasie, w radio, w telewizji – jeśli nas na to stać.

Oczywistym błędem byłoby nie potraktować priorytetowo reklamy w samym internecie. Możemy promować nasz sklep na branżowych forach (tzw. marketing szeptany),  internetowych wydaniach gazet, portalach ale przede wszystkim – w wyszukiwarkach internetowych wśród których dominującą na rynku jest oczywiście wyszukiwarka Google. Aby promować nasz sklep w wyszukiwarce Google możemy zakupić reklamę w Google AdWords lub wspierać widoczność naszego sklepu w wynikach wyszukiwania organicznego czyli innymi słowy pozycjonować nasz sklep internetowy Prestashop.

Na działania pozycjonowania sklepu internetowego w wyszukiwarkach składają się działania bezpośrednio na stronie sklepu („on-page”) oraz działania w internetowym otoczeniu („off-page”). Działania związane z optymalizacją „on-page” oraz działania w internetowym otoczeniu przynoszą efekty bardziej długotrwałe, niż reklama w formie linków sponsorowanych czy klasycznych mediach.

Prestashop wspiera seo optymalizację

Rozwijane od lat oprogramowanie sklepu internetowego Prestashop wspiera pozycjonowanie naturalne w wyszukiwarkach. Realizowane jest to na różne sposoby, m.in.:

  • możliwość ręcznego wprowadzania przyjaznych kategorii i produktów,
  • możliwość konfiguracji automatycznych przyjaznych linków,
  • możliwość ręcznej edycji meta tytułów i opisów (meta-tile, meta-desciption) dla strony głównej, kategorii i produktów,
  • możliwość wprowadzenia atrybutów ALT dla zdjęć kategorii i produktów,
  • dostępny moduł integracji z Google Analytics,
  • dostępny moduł produktów powiązanych (wspierający wewnętrzne linkowanie),
  • dostępne darmowe i komercyjne moduły wspierające pozycjonowanie.
  • inne.

Na pozycję w wyszukiwarkach mają wpływ także inne czynniki, jak czas ładowania stron związany z wydajnością. Prestashop posiada wbudowane mechanizmy pamięci podręcznej, kompresowania plików css, js itp.

Oprócz działań na stronie sklepu internetowego istotne są działania w przestrzeni internetowej wokół – offpage. To przede wszystkim linkowanie z zaplecza internetowego, zarządzanie tym zapleczem, jego jakością, linkami itp.

W zakresie pozycjonowania sklepów w Prestashop proponujemy wykonanie następujących działań:

  • audyt onpage i offpage,
  • opracowanie taktyki i strategii pozycjonowania dla sklepu internetowego,
  • optymalizację opisów i tagowania produktów,
  • optymalizację url-i (taksonomii kategorii) produktów,
  • budowa zaplecza pozycjonującego,
  • instalację/integrację modułów wspierających pozycjonowanie,
  • tworzenie treści na blogach pozycjonujących,
  • integrację z systemami statystyk np. GoogleAnalytics,
  • inne.

W razie zainteresowania zapraszamy do kontaktu: michal@royaltec.pl.

Szersza propozycja prac z wiązanych ze skryptem sklepu Prestashop: Programista Prestashop.